Tuesday, September 01, 2015

Prima mea carte de benzi desenate

Se intampla prin vara lui '90, cand cotrobaind prin garajul bunicilor de la tara am gasit o carte, deja deteriorata si desprinsa in doua bucati, care, spre surprinderea mea AVEA NUMAI DESENE. O adevarata comoara! Aveam 6 ani si pana atunci mai vazusem desene si ceva benzi desenate scurte in raposata revista pentru copii "Soimii Patriei", alaturi bineinteles de articole si imagini cu ilustrul conducator. Cartea m-a absorbit total si am studiat-o cuminte o zi intreaga, nici nu stiam sa citesc, de abia in toamna acelui an urma sa incep scoala, ca sa nu mai zic ca era in franceza! Urmaream cadru cu cadru si eram fascinat de fiecare poveste in parte. Si acum cand dau paginile, parca stiu pe de rost fiecare cadru. Era "Super Picsou Geant" nr 34/1990 ajunsa in Romania "de la ajutoare" (imediat dupa revolutie, se pare ca se trimiteau, mai ales la sate, ajutoare din occident - haine, jucarii si printre ele si benzi desenate!). Cartea apartinea varului meu mai mic, Andrei, care o si defrisase. Peste cativa ani am regasit cartea tot in garaj dar si mai rau deteriorata, atunci am hotarat ca e momentul sa am EU grija de ea! Da, am "imprumutat-o"! Si am pastrat-o cu sfintenie pana in zilele noastre.Voi mai stiti care a fost prima banda desenata pe care ati pus mana?

5 comments:

  1. "Aventurile lui Ninja Hanji si Templul Demonilor" de Serban Andreescu...am pierdut-o intre timp dar l-am contactat pe Serban, mi-a trimis-o pe mail in format PDF si mi-am printat-o si legat-o frumos !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut Ilie. Sper ca toate iti sunt bune. Care sunt sansele sa mai ai pe email varianta PDF? Mi-o poti trimite si mie pe email te rog? Negruali@yahoo.com

      Delete
  2. Anonymous11:45 AM

    As dori si eu benzile desenate "Aventurile lui Ninja Hanji si Templul Demonilor" de Serban Andreescu in format pdf, va rog frumos!

    ReplyDelete
  3. As dori si eu va rog frumos, "Aventurile lui Ninja Hanji si Templul Demonilor" de Serban Andreescu

    ReplyDelete
  4. JoKeRu`12:39 AM

    Daca se poate... si eu as dori...

    ReplyDelete