Tuesday, March 02, 2010

M16 versus AK47

Cele mai utilizate arme de asalt din lume sunt mitraliera Colt AR-15, denumita oficial de armata americana M16 si Avtomat Kalashnikova Model 1947, pe scurt AK47.

Pusca automata calibru 5,56 mm de productie americana a fost prima data folosita la scara larga in razboiul din Vietnam in 1963. La inceput, multe M16 se blocau atunci cand se supraincalzeau dar aceste probleme au fost rezolvate si acum arma e produsa in SUA, Canada si China si e folosita de 15 tari NATO si peste alte 80 de tari din lume. mai multe despre M16:
[aici]

Mikhail Kalashnikov a inceput dezvoltarea mitralierei sale de calibru 7,62mm inca din 1944, cand studiul bataliilor din WW2 au demonstrat statistic faptul ca cine trage mai multe gloante, ala castiga; si a finalizat-o in 1947. Costurile foarte mici de productie si usurinta de folosire au facut din AK47 cea mai raspandita arma de asalt din lume, fiind produsa in foarte multe tari si folosita de armate, revolutionari si teroristi din toata lumea. mai multe despre AK47: [aici]

Comparatie: M16 e mai usoara, ma precisa, permite mai multe modificari dar trebuie intretinuta cu atentie. AK47 e de calibru mai mare dar mai galagioasa si grea, in schimb e foarte ieftina si poate fi intretinuta de oricine. o comparatie mai detaliata: [aici]

10 comments:

  1. "Comparaţie: Beatrice e mai.... Măria e de... " Dacă ele ar fi două fete cu care te-ai căsători ?!
    P.S. Eram ţintaş la vremea mea, băgam 3 gloanţe din 3 într-o cutie de conservă la 100m. AK all the way.

    ReplyDelete
  2. Ak 47 FTW...se stie...dar de curand am inceput sa am o simpatie pt cele belgiene si elvetiene si nemtesti.Familia SIG 550-552, FN F2000( care arata intr un mare fel) si HK G36... :D

    ReplyDelete
  3. The AK-47

    * Romainian Manufacture
    * Designed by the USSR
    * 40 round Magazine
    * Detachable Scope mount
    * w/ bayonet lug
    * Millitary issue bayonet

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:47 AM

    interesant,chiar nu stiam,nici nu m-am documentat sa aflu, mersi. http://www.music21.hi2.ro/

    ReplyDelete
  5. Anonymous5:21 PM

    Bwahaha, 40 round magazine ?????

    Mdeah, si uite cum s-a dus cerdibilitatea pe p***

    ReplyDelete
  6. poate asa e varianta fabricata la noi... nu stiu zic si eu

    ReplyDelete
  7. @laurghita wow ai facut armata? tare! as fi vrut si eu dar nu cred ca la noi :))

    ReplyDelete
  8. Mi-ai facut poftă de Cantăr Straic:))

    ReplyDelete
  9. AK 47 e cea mai buna arma de asalt ever made. Nu se blocheaza, nu se infunda, trage din apa, din noroi din nisip.
    Bubu imi spunea ca au gasit un AK47 in bratele unui soldat mort de ceva vreme, si se "contopise" cu intestinele lui, si cand au vrut sa vada daca mai e in stare de functionare, a mers fara probleme. Ma rog faza asta e un adevar bubiric (n.a. termen asemanator cu "empiric"), cat o fi real cat o fi fals, numai Bubu stie:)

    Oricum ar fi, AK47 ramane arma cea mai raspandita pe glob; toate militiile africane au avut si inca au astfel de arme; trageau pana si copiii cu ele.

    BTW AK47, vizionati Lord of War, si o sa va convingeti;)

    ReplyDelete
  10. @Octav, Da am făcut-o, la securitate, şi chiar la revoluţie... armată pe bune' nu la porumb sau canale, instrucţie şi trageri ca la balamuc, pot spune că am fost privilegiat din punctul ăsta de vedere, adică la mine nu a fost o altă formă de a fi pus la muncă patriotică.

    ReplyDelete