Tuesday, January 20, 2009

Libertatea de exprimare, ascultare si inregistrare

"De astăzi, convorbirile telefonice vor fi înregistrate şi stocate de companii! Convorbirile telefonice şi SMS-urile vor fi înregistrate de operatorii de telefonie fixă şi mobilă şi vor fi stocate timp de şase luni, începând de astăzi, potrivit Legii 298/2008 privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, intrată în vigoare." detalii: [aici]
Nici nu stiu de unde sa incep... Cum sa existe o LEGE care OBLIGA companiile sa inregistreze convorbirile telefoice, sms-urile si e-mailurile?!? SRI-ul si alte servici secrete, pana si politia, oricum nu au nevoie de aprobarea nimanui ca sa faca asta dar cum sa faci oficiala o astfel de incalcare flagranta a dreptului de libera exprimare?!? Mai exista asta in vreo tara? dar de fapt nici nu ma intereseaza! Cum sa violezi intimitatea a milioane de oameni pentru a putea condamna cateva mii (care au fost inregistrati planuind sa fure un borcan de muraturi). Alta grija nu avea Romania?!? Este justitia romana atat de morala incat sa tina sub control aceasta lege?!? In nici un caz! N-am ma auzit o tampenia atat de mare de cand Iliescu a multumit minerilor!


foreign exchange Flash Poll

11 comments:

  1. Anonymous12:05 AM

    o luam logic... sa zicem ca fiecare convrbire in medie are cam 500kb. suntem aproape 20 mil de oameni din care sa zicem ca 7 mil au telefoane iar sa presupunem ca toti au cate o convorbire pe zi adica 3500000000kb pe zi=> 3.5TB pe zi cu aproximatie. deci 630TB in 6 luni cel putin numai pentru convorbiri telefonice la mobil. e nevoie cam de mult spatiu de stocare...
    eu sustin ce a zis visurat, se stocheaza numai datele si numelerele de telefon cu care se vorbeste

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:54 AM

    legea se refera loar la datele privind ora convorbirii, durata, de unde vorbesti,identificarea locatiei....Art. 11. – (1) În aplicarea prevederilor prezentei legi este
    interzisă interceptarea şi reţinerea conţinutului comunicării sau a
    informaţiilor consultate în timpul utilizării unei reţele de comunicaţii
    electronice.....Asa ca teoretic e interzis sa asculte ce anume vorbesti.

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:41 AM

    da,asa este.nu stocheaza continutul convorbirii ci anumite date despre ea.oricum desenul este absolut genial,ma mir ca nu ti l-a luat compactul inca(evident cu textul modificat sa fie digerabil pt oamenii de rand)dar mie imi place exact asa cum este.felicitari

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:16 AM

    Da, si eu stiu ca nu se inregistreaza propriu-zis toata convorbirea, insa sms-urile spre exemplu cred ca da... Nu mi se pare o masura prea utila sau corecta, insa sincer nici nu ma stresez prea rau ca nu planuiesc cine stie ce atac in viitorul apropiat.:P Numai sa nu se interpreteze glumitze ca fiind chestii cu real potential terorist sau mai stiu eu ce... :|

    ReplyDelete
  5. e cam ca pe vreme lu' nea Nicu, numai ca atunci erai monitorizat de oameni, nu de aparate.

    ReplyDelete
  6. deci atata timp cat nu-ti inregistreaza convorbirea e ok?!? nu-ti violeaza intimitatea daca stie cand, cat, unde, de unde si cu cine ai vorbit? tot o tampenie mi se pare!!!

    ReplyDelete
  7. Anonymous5:09 PM

    Octav said...
    deci atata timp cat nu-ti inregistreaza convorbirea e ok?!? nu-ti violeaza intimitatea daca stie cand, cat, unde, de unde si cu cine ai vorbit? tot o tampenie mi se pare!!!



    sti ca asta se intampla si pana acuma ? dar se pastrau doar o luna...factura detaliata... ;) acolo iti arata la ce ora cat si cu cine ai vb, sau cui ai trimis sms. Ideea e ca nu or sa se limiteze la asta. Logic ca nu o sa ma asculte pe mine care nu contez dpdv politic...or sa se asculte intre ei, deci intimitatea mea nu are de suferit mai mult acum.

    ReplyDelete
  8. @brim: bine zis „acum”. dar ăsta e doar începutul...

    @gc: c-un codec optimizat pe voce, mono şi la bitrate mic, cred că poţi reduce la o cincime aproximarea iniţială ;-)

    ReplyDelete
  9. Anonymous10:25 AM

    traim in Romania, tara tutor posibilitatiilor.Asdara, aceasta lege va functiona ca atare oricat de mult am dezbate noi pe net..daca suntem de acord sau nu.Daca ne incalca dreptul la intimitate...bla..bla.Daca interesa parerea noastra s-ar fi vazut, simti de acolo de ''sus''.
    ..Ma gandeam sa-mi vand tancul M1A1 Abrams pe care il tin in garaj...nu de alta dar imi consuma prea mult din buget si plus ca nu mai am decat doua rachete la indemana si sa-mi iau altele e destul de scump...V-ati gandit..oare ce ar face baietii daca toti am incepe sa complotam si sa spunem tot felul de lucruri care nu sunt adevarate..si care dau impresia de mai mult.O asa actiune ar trebui facuta.si nu tot felul de petitii...al vostru .A.(ifc)

    ReplyDelete
  10. Anonymous10:29 AM

    vand tanc M1A1 Abrams, pret usor negociabil. .A.(ifc)

    ReplyDelete
  11. intre timp s-a facut mai multa lumina in "problema" asta. Legea asta exista de AAANI de zile. singura schimbare e ca legea noua obliga sa se stocheze informatiile timp de 6 luni, nu 2 ani cum era pana acum!

    deci nu numai ca legea asta e cum e, presa n-a facut decat sa alarmeze populatia ca vezi doamne ne sunt ascultate telefoanele!!! Noroc cu Nasul care stie ce inseamna jurnalism si a reusit (din nou)sa-mi edschida ochii

    ReplyDelete