Tuesday, September 16, 2008

Bike evolution

Prima inventie asemanatoare bicicletei de astazi se numea running-machine sau Laufmaschine si a fost prezentata oficial la Paris in 1818 de catre baronul german Karl von Drais. Inventia sa nu era nimic mai mult decat doua roti pe un cadru de lemn. In 1860 francezii Pierre Michaux si Pierre Lallement duc bicicleta la un nou nivel adaugandu-i un ax de metal cu 2 pedale permitand astfel punerea in miscare a rotii foarte mari din fata. In 1869 scotianul Thomas McCall egaleaza cele 2 roti, imbunatateste axul cu pedale si ghidonul iar putin mai tarziu J. K. Starley introduce lantul care leaga roata din spate de axul cu pedale. In 1888, un alt scotian John Boyd Dunlop introduce cauciucul pneumatic, apoi au aparut si franele cu cablu si gata bicicleta!
La inceputul secolului 20 existau deja numeroase cubluri de biciclisti iar ciclismul se bucura de tot mai multa atentie, bicicleta era folosita ca mijloc de recreere, au inceput sa se organizeze curse si prima institutie care a folosit bicicleta a fost POSTA, apoi a urmat Politia si alte servicii de livrare rapida.
Ghiciti care e cel mai raspandit mijloc de transport din lume?
(click pe imagine pentru mai multe detalii)
Bicicleta este cel mai simplu, EFICIENT, economic, ECOLOGIC si accesibil mijloc de transport inventat de om. Nu degeaba exista peste 1,4 miliarde de biciclete in lume, din care 500 de milioane numai in China, in defavoarea masinilor care numara numai 400 de milioane la nivel global. Exista mountain bikes, cursiere, BMX-uri, biciclete Recumbent, freeride bikes, biciclete care imita designul masinii, lowriders, biciclete pliabile, duble, triple, cuadruple si asa mai departe. Despre biciclete pe wikipedia: [aici]

10 comments:

  1. Anonymous6:27 PM

    Mai multe chestii, organizat:
    1. Nu am inteles pre bine niciodata (nici nu m-am fosrte documentat, ce e drept), de ce bicicletele vechi aveau o roata imnsa si una micuta... Imi imaginez ca era cam incomod si nici nu prea vad cum urcau pana acolo, avand in vedere ca oamenii era si ceeeeva mai scunzi back then... Forma e ciudata oricum.
    2. Foarte incurajator afisul unde scrie ca bicicletele sunt cel mai utilizat mijloc de transport, nu stiu ce, si dedesubt scrie ca in China mor anual 35 000 de oameni in accidente pe bicicleta. :| Wow... parca vad ce navala o sa dea lumea la auzul acestei statistici :P
    3. Sunt asaaaaaaaa incantata de noua mea bicicleta (Dahon Briza, pliabila :D), numai k ma oftic pe vremea asta, ca nu prea pot iesi cu ea :( (pe langa faptul ca strada mea e total sapata si prin curte cam greu sa ma plimb :P).
    But yey for biciclete!! :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:00 PM

    Interesanta istorie,cand ma gandesc la bicicleta mea cea noua (de un an)care inca mai asteapta sa fie folosita.

    ReplyDelete
  3. @jalane

    1. pai daca ai observat, bicicletele acelea cu roata mare in fata NU AVEAU LANT si pedaland miscai direct roata. cu cat era roata mai mare cu atat te deplasai mai mult la fiecare pedalare. iar roata din spate era foarte mica pt ca era doar pentru echilibru

    2. asa e... mor anual 35.000 de chinezi dar gandeste-te ca ei sunt 1 MILIARD, deci procentul e destul de mic

    3. felicitari pentru o investitie foarte buna! or sa mai fie totusi zile frumoase asa ca o sa ai ocazia sa te bucuri de ea!

    @vinuri trebuie doar sa-ti faci curaj s-o inaugurezi si dupa aia nu o s-o mai lasi :)

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:39 PM

    Ahh fain!! Merci pt explicatia cu rotile, chiar nu stiam :) (& couldn't be bothered to search it...)
    Dak vezi una pe o bicicleta alba si cu iPodu in urechi, posibil sa fiu eu, da' nu garantez :P

    ReplyDelete
  5. Foarte interesant...Păcat că în România se mai fură biciclete şi în anul 2008...M-au sărit din schemă...

    ReplyDelete
  6. @alflori marius
    In toata lumea se fura biciclete. In Olanda se fura sute de mii anual dar asta nu ii impiedica pe oameni sa aleaga acest mijloc de deplasare.
    Sa nu imi spui ca nu o sa iti achizitionezi niciodata o masina pentru ca exista hoti de masini!?

    ReplyDelete
  7. @ciclism.ro
    Mi-am achizitionat masina...Astept sa mi-o fure sa imi cumpar altceva :D...

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:19 PM

    Bicicletele furate din Olanda...cu siguranta vor ajunge-n Romania!

    ReplyDelete
  9. @anonymous da, se intorc romanii pe ele! :)))

    ReplyDelete
  10. Anonymous11:11 PM

    1,4 miliarde de biciclete in lume si doar 400 milioane de masini?!...sunt sceptic sa cred asa ceva, atata timp cat eu pedalez zilnic 40 km pe sosea si daca vad un biciclist in tot acest interval, ca sa nu mai spun ca sunt zile cand nu vad niciunul iar masini sunt puzderie!. Aceasta colosala cifra, probabil reprezinta si pe cele din magazine, nevandute bineinteles si pe care nu le calareste nimeni.

    ReplyDelete