Friday, March 07, 2008

Thin red line

The Thin Red Line (sau "Intre viata si moarte" cum l-au tradus si mai ales adaptat la noi) e un fim de-a dreptul genial. Actiunea are loc in al doilea razboi mondial, pe o insula unde sunt puse fata in fata 3 civilizatii: americanii, japonezii si niste bastinasi primitivi dar razboiul dintre americani si japonezi e doar un pretext ca personajele sa contemple in fata mortii, sa se gandeasca la conditia omului si relatia lui cu natura, cu divinitatea, un fel de "Ciobanasul moldovean goes to war". Unul dintre ele zicea la un moment dat ca pamantul e singurul organism viu care se autodistruge - prin razboi. Singura scapare este dragostea, dragostea pentru semeni, care cumva s-a pierdut pe drum. Este interesant ca in mijlocul razboiului care ii sfasaie atat pe americani cat si pe japonezi, bastinasii raman neatinsi si par impacati cu conditia lor modesta dar sunt fericiti. Filmul e facut in 98 si are o gramada nume mari, oricum va recomand sa-l vedeti daca nu l-ati vazut deja. Si Letters from Iwo Jima e interesant (chiar daca nu la fel de analitic) pentru ca prezinta acelasi razboi dar din perspectiva japonezilor - de mentionat ca tot filmul e in japoneza si e regizat de Clint Eastwood.

Thin RED LINE - trailer
Letters from Iwo Jima - trailer

9 comments:

  1. Anonymous9:06 AM

    mai bine lasi pe altii sa faca review-uri ca nu te pricepi chiar deloc

    ReplyDelete
  2. poftim? nu stiu de unde a venit asta! cum se face un review? exista niste reguli clare? pur si simplu am spus cu ce am ramas eu dupa filmele astea si mi s-a parut interesant sa impartasesc! n-am facut-o pentru trafic sau sa ma dau eu mare critic de film! whateveeeer...

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:22 PM

    ho omule ce te superi asa? era mai in gluma decat in serios. am zis asta pentru ca pana nu am citit cam jumate din ce ai scris nu am inteles nimic

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:59 PM

    Ideea e ca pentru a intelege ceva trebuie sa citesti tu.Ori tu din strat neresepctand acest lucru era normal sa postezi intr-un stil comic.Haotic chiar.SI poate mult mai mult deact atat ar trebui sa intelgi ca "a face sau nu un review" nu antreneaza si o high condition care sa-ti aprecieze comentariul.

    ReplyDelete
  5. salut detin o retea de 20 de siteuri diferite si doresc un link exchange cu blogul dvs. va rog sa ma contactati pe mail sau pe ym la : kay.superstar va multumesc

    ReplyDelete
  6. @gc - eram mahmur asa ca no hard feelings :)

    ReplyDelete
  7. un film genial, unul din preferatele mele si daca tot ai vazut Letters from Iwo Jima vezi si Flags of our fathers... tot de Eastwood si legat de Letters

    ReplyDelete
  8. un film genial, mi a placut foarte mult si daca tot ai vazut Letters from Iwo Jima incearca si Flags of our fathers. Tot de Eastwood si tot la fel de genial.

    ReplyDelete
  9. @panzer - merci mult mi-l iau chiar azi. mi-a mai zis cineva de el dar nu stia cum se cheama! :)

    alte 2 filme tari: The Rise of Evil si Der Untergang (The Downfall: Hitler and the End of the Third Reich), adica inceputul si sfarsitul lui Hitler. eu le-am vazut unu dupa altul si ceva imi spune ca si tu le-ai vazut. daca mai dai peste filme d-astea please share

    ReplyDelete